Wijnen voor op het lijstje

Standard

Waarschijnlijk heb je net als mij regelmatig last van wijnkeuze “stress”. Vragen als wat je wilt drinken, Waar je zin in hebt of welke wijn spijs je gaat maken.

“De keuze is reuze, je kan er maar één tegelijkertijd proeven en tegenwoordig is het financieel toch ook wel een dingetje”

En of je nou in de supermarkt of liever natuurlijk in de speciaalzaak sta het aanbod is immens. Alle etiketten schreeuwen om aandacht, alle landen staan klaar, alle regio’s zijn vertegenwoordigd. En toch wil jij met een goed gevoel naar huis …

Graag deel ik enkele producenten/wijnen die dit waar maken:

Demeter is beter…

Guerilla wine

Dat ze mooie wijnen maken in Slovenië dat wist ik wel. Deze witte van de zeldzame Zelen druif als ook de malvazija zijn mooie wijnen om te proberen. Binnenkort hoop ik meer te vertellen over de rode wijn(en). Bijkomstigheid biodynamisch en demeter keurmerk. verkrijgbaar o.a. @holywinesgeldrop

Ontdek de wijnen van Turkije

Pasaeli

De eerste wijn die ik proefde van deze producent was de zogenaamde “house red” (ik wil nog steeds de witte proberen) Daarna velen andere kunnen en mogen proeven. Geweldige witte, rosé, orange, pet nat en mooie rode zowel van internationale druiven (K2) of van inheemse druiven als sidalan , karazakiz en vele andere. mooie producent en mooi wijnland om te proberen (lees turkse wijn deel 1 tot 13 hier) of @winesandspiritsofturkey of @turkswijnhuis

Tip voor de kleine beurs

Calusari (Cramele Recas Estate)

Zowel wit rood en rosé mooi gemaakte wijnen voor een meer dan schappelijke prijs rond de 5 euro. Dit van een mooie en bekende producent uit Roemenië.

Carnuntum I am fan…

Taferner

Is het zweigelt voor volwassenen of zweigelt is volwassen. In ieder geval mooie wijn van de zweigelt druif uit Carnuntum. lees er meer over in de eerder verschenen blog. Of vind meer @wineandpartnershttps://wine-partners.at/en

#Alsacerocks

Domaine Zinck

Mooie producent uit de Elzas al zijn er natuurlijk veel meer. Door ons Nederlanders vaak ondergewaardeerd misschien door teveel aanbod van Elzas “ordinaire” zullen wij maar zeggen. In ieder geval super mooie wijnen van deze producent wit rood mousserend etc. Kijk voor meer info @Alsacewijnen

Sherry is sexy..

le club des vins

Micaela Bodegas Baron.

Oké ik moet bekennen dat ik een #sherrylover ben. En ik heb er vele kunnen en mogen proeven en meer zullen er volgen. Deze producent blinkt in ieder geval uit in elegantie. fijne aroma’s, fijne smaak. Ontdek meer @sherryacademy

Classic on both sides

Henri Bourgeois

Zowel de “klassieke” Loire wijnen als de wijnen uit New Zealand. Een stabiele keuze zowel basis als de wijnen in het hoger segment. En of hij nu uit de Loire komt of uit New Zealand (Clos Henri)

“Have you ever tasted a bad Priorat ?”

Camins del Priorat

Alvaro Palacios

Ik heb deze producent gekozen omdat hij gewoon fijne elegante wijnen maakt. Maar zeg nou zelf heb jeooit een “verkeerde” priorat wijn geproefd? In ieder geval een wijnstreek om in de gaten te houden check out @prioratwines.nl

“wil diegene die mijn fiets gestolen heeft ook mijn krantenwijk overnemen?”

Niepoort

Er zijn veel meer goede en mooie producenten in Portugal. Deze producent heeft in ieder geval mooie wijnen in de hele linie van wit, rood tot natuurlijk versterkt o.a gestolen fiets etc. Kijk ook eens op @Tastedouro

Zilte zoen..

Kleine schorre

Mooie producent van zuivere wijnen uit inderdaad Nederland. Ben al jaren fan van deze en andere wijnen van eigen (en Belgische) bodem. Vind een mooi overzicht @tastytales en/ of eerder verschenen blogs.

Natuurlijk zijn er veel meer mooie wijnen, producenten, landen en streken om te ontdekken. Dit en meer in volgende of vorige blogs.

Voor proefnotities etc volg mij op onder andere Instagram.

On your journey of wine
Vincent Bakker
Winebuddynl

Leave a comment